Chci zhubnout

Hubnutí podle komplexní nutriční typologie

Úvodní konzultace

  • Měření tuků, svalů a vody v těle na profesionálním přístroji TANITA.
  • 60 minut s výživovým poradcem, který vám poradí, jak se cítit lépe.
  • Vzorový jídelníček a osobní doporučení na míru.

Akce 200 (600 Kč)

Poslední 4 místa

* Platí na 1. konzultaci

Jak zdravě hubnout

Potřebujeme-li snížit o pár kilo hmotnost, ať už ze zdravotních důvodů nebo estetických, nezbývá než se pustit do hubnutí. Bohužel díky dnešnímu životnímu stylu, většinou sedavému povolání a stresu, se s hubnutím setkal snad už každý z nás.

Dřív než se do hubnutí pustíme, měli bychom si uvědomit, že hubnutí je běh na dlouhou trať a mělo by se pro nás stát v podstatě životním stylem. Nechtějme po svém těle nesplnitelné, čím delší a plynulejší bude cesta k vysněné váze, tím déle nám konečná váha vydrží. A také je potřeba si uvědomit, že každé tělo má svoji tzv. ideální váhu nastavenou jinak, proto bychom svému tělu měli naslouchat a nenutit jej násilím do něčeho, co už je přes míru.

Pro zdravé hubnutí je důležité vědět

1. Energetický výdej musí být vyšší než energetický příjem

Jinými slovy, abychom úspěšně hubli, musíme se začít více hýbat a začít jíst potraviny s menším energetickým obsahem. Někdy stačí úplně omezit čokoládovou tyčinku po každém obědě a začít chodit například více pěšky a váha jde dolů.

2. Vážení max. 1 x týdně

Když budeme stát každý den na váze, bude to pro nás demotivující, protože není možné vidět váhový úbytek denně. Proto doporučuji se vážit max. 1 týdně, ráno nalačno a i tak nebrat váhu až tak úplně vážně, protože v prvních dnech bude váhový úbytek zejména voda a navíc svaly váží víc než tuk, takže začneme-li hodně cvičit a tuk se bude přeměňovat na svaly, váha může být stejná. Zkuste raději místo váhy měřit objemy (pas, boky, ruce, stehna…).

3. Nejdůležitější je motivace

Zkuste si dát nějaký cíl, který pro vás bude motivací, například: "koupím si tu hezkou sukni, která nebyla v mé velikosti". Když si najdete ještě někoho kdo bude hubnout s vámi (partner, kamarádka) půjde to také snáz.

4. Odborná pomoc

Hubněte s konzultací odborníka zejména v případě, že trpíte vysokým stupněm obezity, která s sebou nese také zdravotní komplikace, nebo máte onemocnění, které by mohlo vaše hubnutí komplikovat (špatná funkce štítné žlázy, diabetes, vysoký krevní tlak apod.). Svěřte se vašemu lékaři a proberte s ním možnosti řešení.

Také v případě, že nevíte vůbec nic o výživě a nemáte alespoň základní informace, o tom jak efektivně hubnout, doporučuji najmout si trenéra, který vám zároveň pomůže sestavit jídelníček a sestaví vám trénink tak, aby bylo pro vás vše co nejefektivnější.